La un pas de Viață. De ce să ții Post?

Natura umană este cel mai bun medicament împotriva bolilor secolului XXI

Metoda aceasta antică de a-i da reset organismului prin post a revenit recent în actualitate ca o nouă abordare la bolile secolului XXI. Cancerul, diabetul, hipertensiunea, astmul, alergiile sunt generic numite Bolile Civilizației Moderne. Biochimiști și medici din întreaga lume încearcă să găsească leacul pentru ele prin reducerea consumului de medicamente și adoptarea unui stil de viață mai apropiat de natura umană.

Indiferent de scopul său, că e unul medical sau religios, postul poate fi practicat pe perioade diferite. Ideea de post intermitent este diferită de la caz la caz. Uneori, e suficient să nu mănânci nimic timp de 24 de ore. Alteori, e nevoie de 3 zile, 7 zile, 21 sau chiar și 28. Se poate postii atât de mult? Desigur. Important este să îți pregătești organismul pentru acest proces de autovindecare.

Cum? Cel mai bine ne răspunde Peter Attia, medic nutriționist, biochimist și fondator al Attia Medical, un program care se axează în special pe știința aplicată longevității, a structurat cel mai bine traseul natural de la o alimentație haotică, la o viață lungă și sănătoasă.


De la hamburgeri la Postul de Sănătate

Locul din care pornim spre un stil de viață mai sănătos îl cunoaștem cu toții, îl trăim zilnic și îl simțim cum ne apasă. E dieta standardizată formată din două elemente. Pe de o parte, avem alimentele de zi cu zi, pline de E-uri, modificate genetic, produse în masă. Apoi, avem rutina zilnică a hranei, caracterizată de cele mai multe ori prin excesele alimentare. Ne petrecem toată ziua mâncând alimente goale în nutrienți, iar noaptea organismul se chinuie să elimine tot ce e în plus.

Primul pas

natural spre eliminarea acestui stil de viață nesănătos e hrănirea restricționată temporal (HRT), adică atunci când nu ești limitat la ce și cum să mănânci, dar ești forțat să mănânci într-un anumit interval de timp. De obicei, acest tip de dietă este structurată pe principiul: 8/16 (timp de 8 ore ai voie să mănânci), 6/18 (când ești limitat la un interval de 6 ore în care ai voie să mănânci), 2/22 (2 ore de mâncat și apoi 22 de ore de repaus alimentar) și tot așa. O astfel de cură este recomandată de nutriționiști în special atunci când problemele de sănătate nu sunt foarte grave, de exemplu, atunci când pacientul are mici probleme cu stomacul, nu are mesele suficient de bine structurate sau greutatea corporală e peste medie, însă nu alarmant de mare.

Următorul pas

spre o viață lungă și liniștită este dieta restrictivă (DR), împărțită în mai multe subcategorii pe care le cunoaștem majoritatea dintre noi. Dieta Keto, Vegană, Low Carb, Low Fat, sau Paleo sunt doar câteva exemple. Ele sunt folosite în special de persoanele care vor să slăbească sau care au mici carențe în organism.

Aceste două tipuri de diete, cea restrictivă și cea restricționată temporal sunt primii pași spre postul de sănătate, cel care face cu adevărat bine organismului și îl resetează complet. De obicei, ele sunt practicate de oameni care au înțeles că e în regulă să nu fii sătul și că organismul, chiar dacă este privat de hrană, știe foarte bine să își dozeze resursele așa încât să acționeze acolo unde este nevoie.

Începe Postul de Sănătate
și oferă-i organismului tău un binemeritat boost odihnitor